Tuesday, August 3, 2010

Sahabat Baik peneman Kta d syurga....

Alhamdulillah lah...Aku d kelilingi sahabat yg boleh membimibing ku...Agar aku tidak jauh dari Islam yang sbnr... Bila fikiran ku kusut, shbt ku cuba membantu sehingga aku merasa kembali tenang... Mereka sentiasa memberikan aku sokongan ketika aku susah dan senang...
Pertemuan Ahli-ahli syurga telah bermula dari dunia lagi....Aku harap mudah- mudahan, sahabat2 ku smuanya adalah Ahli-ahli syurga.... Aku sentiasa doakan shbt ku agar mereka berjaya dunia dan akhirat...

Begitu indahnya pabila kta menjalinkan persahabatan.... Aku bersyukur sgt2... Fikiran aku kadang-kadang buntu memikirkan si dia... Tapi bila shbt ku mengatakan, kenapa perlu syg lelaki yang mcm tu... Yg dah wat mcm2... Aku pun berfikir balik, ada betul juga kata shbt ku itu...

Aku cuba belajar utk terima hakikat bhwa c dia bakal menikahi perempuan lain...Walaupun pd hakikat, aku takut utk hadapinya... Betapa aku syg kan dia...Tp Allah maha mengetahui...
Sukarnya aku melupakan kekasih pertama.... Aku muhasabah diri, membaca buku yg berbentuk pengisian hati agar aku bisa terima bahawa dia bukan d takdirkan utkku... Walaupun hati ini mengatakan aku nak dia, aku nak dia, aku nak dia....Serah pd Illahi...


Nota: Dahulukan Allah dlm setiap keputusan yg hendak d buat.... Kerna bila Allah d dahulukan pasti keputusan itu adlh yg terbaik buat diri kta.... InsyAllah...=)

No comments: