Sunday, August 8, 2010

Betapa hebatnya Allah....

Ya Allah, betapa engkau syg pd hambamu...Kau x biarkan hambamu leka pd hal dunia...Kau berikan aku shbt2 yg baik...Shbt yg slalu mengingatkan aku pd kematian...Iaitu sesuatu perkara yg wajib smua org akan laluinya... Amalan ku belum lg mencukupi, aku rasa seperti membebani dosa yg sebesar gunung...Tetapi besar lg pengampunan mu terhadap hambamu...Betapa hebatnya engkau Ya Allah...Manusia dan makhluk yg d cipta olehmu tidak mampu berbuat sedemikian...

Kenapa aku leka dan terlena dgn janji2 dunia yg blm pasti dpt membantu ku d akhirat sna.... Bersyukur ke hadrat Illahi...Dia masih sudi mengetuk pintu hatiku...Memberi ku kesedaran... Agar aku x leka sgt pd harta dunia... Yg x menjamin aku utk ke syurga...

Besarnya pintu taubat Allah sediakan...Tapi manusia tetap x endahkan...*nasihat tuk diri sndiri...huhuhu...

Nota: Tanpa redha Allah dlm setiap langkahmu...Hidup mu tiada makna... Kerna Dy lah yang mencipta kita....Memberi segala yg kta inginkan...Memberi kta kebahagiaan...Wallahua'lam...=)

No comments: