Tuesday, August 10, 2010

Doaku d kabulkan Allah....Tetapi luka kembali berdarah....Pasrah....

Doaku d kabulkan Allah....Utk mendengar suaranya... Betapa aku rindukan dia, cintakan dia... Tetapi dia bukan milik sah buatku...Allah x kan biarkan aku leka dgn cinta pd manusia yg blm sah....

Mula-mula dia miskol no Digi aku...Then aku sms dia...Tnya napa...Dy reply, npon dy ilang so dy mo tahu sepa pnya tuan no ni...So aku pun malas nak bg tahu...Aku ckp r..."X pnting pun, Alhamdulillah lah Allah bantu lupakan dgn ilangkan fon"....Pas tu dy x reply...Aku pun mls nak amik pusing sbb aku x nak emosi aku x stabil....

Tiba-tiba dy kol....Aku angkat... Dy tnya, sepa ni...Aku diam n aku just ckp sikit2...So dy pun kenal sndiri... Aku x tahu r klu dy kelentong aku...Aku just iya2 jak...Time dy kol tu....Hati aku berdebar, rindunya aku pd dia....Akhirnya dpt juga aku dgr suaranya....

Cerita pnya cerita...Byk lah kami ceta...Blh tahan lah lama.... Tp aku terasa bila dy ckp, yg dy marah sgt kat aku bila aku ceta psl dy ngan member aku...Mcm memburukkan dia pd kwn2 aku...Time tu, aku rasa sgt bersalah...Ya mmg aku tahu slh aku...Tp aku x ble simpan sorang2...Aku terpaksa share dgn kwn aku...huhuhu

Minta maaf lah...Sy x sengaja pun...huhuhu...Tu jak aku mampu katakan...Sbb aku rsa bersalah gak dgn dy...

Hati aku skang dah jd blurrr...hehehe...Sbb hati ni dah konfius sndiri...hahaha...Bila dy katakan dy cintakan aku dan syg kan aku sgt2...Aku x tahu nak kata apa....Sbb aku takut tuk iyakan kerna aku x nak luka aku kembali parah...

Betapa susah nya aku cuba berkeadaan relaks selama ni...Aku cuba lupakan dia...Tetapi x dpt...Tp bila aku dgr dia ckp mcm tu..Aku rasa, aku terpaksa stabilkan emosi balik....Bila dy ckp, nnti lama2 dpt gak dy lupakan cinta ni.....Time aku dgr tu, aku rasa mcm... huhuhu...Yalah siapalah aku utk d ingati...

Lagipun dy dah ada yg punya....Aku x ble pentingkan diri...Utk memuaskan diri sndiri...Biarlah aku undur diri...Biarlah aku sakit keseorangan..Lgpun aku hnya pihak ketiga...Aku x nak aku jd punca apa2 dlm hbgn mrk...Biarlah...

Walaupun aku jenis x suka nangis...Tapi aku juga bkn lah kuat...Rapuhnya aku bila Allah berikan aku cinta...Cinta yg aku perlu kawal...Utk menduga aku...Antara cinta Illahi dan cinta manusia yg mana menjadi pilihan hatiku....Tetapi Alhamdulillah, Allah masih bersamaku....

Kadang-kadang aku terfikir, apa kelayakan aku utk menolak apa yg Allah beri...Apa kelayakan aku utk membenci org...Berdendam pd seseorang...Aku x pnya kelayakan itu...Yg layak...Hnya Allah Swt...

Masih panjang lagi perjalanan aku....Belum tentu umur ku pjg....Aku pasrah pd apa yg Allah berikan...Setiap ujian yg d berikan adlh atas kesanggupan kta...Tdk d luar kemampuan...Allah beri ujian dgn pelbagai cara adlh utk menjadikan diri kta kuat....

When he told me...That he love me so much... I want to tell that I also love him but I ask myself...Who am I, to tell that I love him...He's not mine...

Peringatan dr shbtku: Carilah cinta Utama.... Pasti Allah berikan pengganti yg terbaik...Sekiranya ada jodoh dgn c Dy pasti bersatu jua... *sgt2 memberi kesan, maka aku pasrah...

Nota:
Cinta....
Susah utk kau ketahui baik buruk bila kau mendekati cinta manusia...
Maka, hendaklah cinta atas redha Illahi....
Cintailah seseorang atas ikatan yg sah...
Bila cinta atas ikatan yg x sah..
Kau akan dapati byk keburukan dr kebaikan...
Mohon pd Illahi agar kta d berikan cinta yg benar2 sejati atas redhaNYA....
Smpi syurga iaitu Alam yg kekal selamanya....

No comments: