Tuesday, January 18, 2011

Penuh Liku

Hari ini...Fikiran aku agak serabut tp aku buat2 x serabut... Aku memikirkan dosa lama yg membuat aku menyesali sesuatu yg perlu atau tdk...Kadang2 aku x fhm manusia...Apa yg d inginkan pdhl Allah telah beri garis panduan atas setiap pemasalahan... Aku pun mcm tu jga tp aku cuba cari jln keluar...

Mudah-mudahan Allah permudahkan penghijrahan yg bakal aku lakukan...Tentang dia plak...Aku mmg x nak amik thu langsung...Sbb aku akan sakit sekiranya ada apa-apa yg blh membuat aku cemburu...Kerna pabila seseorang itu cemburu maka syaitan suka mendekati...

Dugaan, cabaran...Menjadikan kta lebih kuat...Hati menjadi kuat...Walaupun kesakitan uh d rasai bgai pedang yg menghiris hati...Apa2 pun, kembali pd Allah...Manusia mempunyai perangai dan sifat tersendiri...Aku x blh salahkan sesiapa...

Mencintai seseorang, indah , manis, dan pahit... Yg pling sadis adlh diri ini d buat oleh seseorang utk jatuh cinta pd dirinya...Dan pd akhirnya, dia jualah yg merosakkan cinta yg d beri...

Biar kan dunia pergi...Jemputlah akhirat kmbli...

P/S: Hidup akan sia2 sekiranya kta tdk pernah cuba utk berubah...Biar apa yg org kata...Yg pnting Allah redha atas mu...=)

No comments: