Thursday, January 27, 2011

Madah Cinta

Aku nak bermadah kata sikit...hehehehe....

Adakah cinta itu tiada nilainya,
Hingga dlm sekelip mata blh bertukar psgn,
Andai kau benar2 mencintai,
Kau x kan melakukan sedemikian....

Aku setia menunggumu,
Dgn harapan kau menjemputku,
Tp kiranya kau benar x mencintaiku,
Aku harap hatiku ini tabah dan redha dgn ketentuan Illahi....

Ya Allah, sabrkan aku, redha kan lah hatiku dgn apa yg berlaku,
Kelak aku akan kembali pdmu jua,
Jgn jadikan aku hambamu yg kelak hina d sisimu,
Aku tdk ingin perkara sebegitu berlaku,
Dgn rasa rendah serendah hatiku Ya Allah,
Berilah aku kesempatan bertaubat d kesempatan yg ada....

Jgn pernah tgglkan aku sendirin Ya Allah,
Aku tdk takut kiranya manusia meninggalkan aku,
Tp aku takut kiranya kau tgglkan aku jauh,
Dan x pernah peduli tentang ku....

Ampunkanlah aku Ya Allah....

Wahai kekasih insani,
Jgn pernah kau dustai cinta yg pernah hadir,
Kini kau biarkan aku sendiri dgn cinta yg kau hadirkan,
Dgn katanya,
Jgn pernah slhkan takdir,
Itu aku mengerti,
Tp kau x pernah berusaha ke arah yg memberi kebaikan kpd seisinya,
Kau pentingkan dirimu sndiri.....

Kau x pernah mengerti,
bhawa bg ku nilai cinta itu sgt bererti,
Nilainya tiada tandingan kerna cinta itu ciptaan Illahi,
Tp adkh mungkin cinta ini hadir kerna hawa nafsu,
Astaghfirullah, Ya Allah ampunkan lah aku....

Kekasih Insani,
Ingatilah aku tetapi jgn melebihi mengingati penciptamu,
Aku mencintaimu tp andai jodoh mengatakan kau bknlah jodohku,
Aku pasrah dgn harapan Allah berikan pengganti yg terbaik drmu....

Aku doakan mu yg baik2 syg,
Jgn pernah sedih,
Kerna sekiranya kau sedih,
Aku akan menitiskan airmata,
Sekiranya kau gembira,
Aku akan ketawa kegembiraan.....

Love is the main of life...

P/S: Hati ku mencari2 kelibatnya....Tetapi dy x pernah kunjung tiba...Apakah kabarny...Mungkin kah dy telah melupakan aku...X mengapa...Kerna aku perlu thu apa layaknya aku d sisinya...Biar Allah yg tentukan kerna DY Maha mengetahui apa yg terbaik...=)

No comments: