Friday, June 18, 2010

Manusia, Insan

Setiap manusia pnya perangai baik dan buruk....Tp perlulah d terima hakikat kern itu lah mereka...Aku cuba untuk berfikiran positive...Cuba menerima org sekeliling ku, walaupun perangai mereka sangat bertentang dgn kehidupan aku atau pun prinsip aku.... Aku cuba menyenangkan hati smua orang, smpi kadang2...perasaanku sndiri, aku ketepikan...Tp aku tidak kesah kerna bg ku....Aku senang bila melihat org senang dan aku akan susah hati bila org susah hati...
Bila aku susah hati, susah utk aku nampakan kecuali dgn sedikit luahan yg dpt meneynangkan hati walaupun sbnrnya ada lagi yg lebih menyeksakan.... Aku tidak sempurna, aku hanya insan biasa yang penuh kekhilafan dan keburukan...Penuh kesilapan tp aku cuba utk berubah...Aku cuba utk berfikir apa yang terbaik utk org d skeliling ku...

No comments: