Tuesday, June 29, 2010

Ku kosongkan dan ku cuba isikan dgn isi yg terbaik

Aku cuba utk berubah sedikit demi sedikit.... Aku x boleh paksa cinta itu pergi dan dtg sesuka hati...Maka aku cuba berfikir scra matang...Aku buat keputusan, aku akan biarkan cinta ku bersama ku selagi dy inginkan aku...
Aku dah cuba pasrah..Dan aku akan pasrah... Mungkin ini kan menjadikan aku kuat utk berdepan cabaran yg lebih mencabar pd akan dtg...
Membaca Al-Quran slh satu pengubat hati...Klu x percaya, cuba lah dan amal2 kan lah... Kta patut bersyukur pd ALLAH kerna ingin memberi kta rasa cinta pada seorang insan walaupun kta x pasti adkh dy akan menjadi milik kta nnti...
Bg yg x pena bercinta, aku pohon jgn lah cuba2 utk mendekati...Cinta shja pd Illahi... Kerna bila engkau d datangi cinta pd insan...Ko akan menjadi susah hati...Bg yg tdk dpt mengawal akan merosakkan diri dan menjadi pahit ...Tetapi bg yg pandai mengawal, mungkin ia menjadi sukar tp menjadi sgt manis bila dy tahu utk mengatasinya...
Tp smua itu terpulang pd seseorang utk fiirkannya...Jgn silap fahaman...Yg pentig, kmu cuba perbaiki diri dr seari ke seari...
Muslimin soleh utk muslimah solehah dan muslimah solehah buat muslimin soleh... Tp smua itu sudah Allah tuliskan d Luh Mahfuz...Kta mampu berusaha, doa dan tawakal pd Illahi...

Selagi ada ayat d kandung badan, selagi ada hayat d dunia....Sygilah dy selagi kau mampu, selagi kau masih sanggup.... walaupun hati mu telah d sakit berulangkali...

No comments: