Sunday, December 18, 2011

Silat Cekak Ustaz Hanafi


Jumaat mlm yg lalu, aku ngan Ahli Silat cekak Ustaz Hanafi g Keramat kat Kuala Lumpur..Utk Menyertai Pertandingan Pandai Silat 2011...Aku jd penyokong jak, aku x brani lg jd peserta sbb ndk thu ciri2 pertandingan tu camna..huhuhu... Pertandingan Pandai Silat ni mmg mantap lah sbb dlm peringkat akhir, dy akan berikan 4 task scr spontan iaitu 1)serang atas titian tnpa senjata dan 2)Mnggunakan senjata... 3) Menghadapi serangan dr hdpn, kiri, kanan dan blkg dgn menggunakan buat kuntau dan jatuhkan kesemua penyerang scr serentak..4) Duduk scr tahiyat berhadapan dgn penyerang dan akan d beri dlm masa sejam lebih sja utk preparation..Mantap3x..(tp lelaki jga lah yg pling smart klu lawan..hahaha)

Thn lpas senior silat ktorg lawan kat UIA..Time tu aku x tamat lg, bru amik asas ke buah rasanya...Tu psl xblh join..Thn ni plak, aku dh tamat tp xdpt join Pertandingan Waja diri kat UTP sbb aku kna blik sabah..Aku ngan family dan sedaramara aku p umrah masa cuti tu..Time tu mmg nk ikut tp apakan daya..Teda rezeki.. Jd bila ada peluang Pertandingan Pandai silat ni aku cuba tgk cara2 pertandingan tu diadakan...Utk menjadi pemangkin semangat ikut pertandingan waja diri dan pandai silat utk thn hadapan..heeeeeeeee...

Thn dpn plak kat UPM, Pertandingan Waja Diri diadakan...Wah, best3x..Thn 2013 plak UniSZA dan UMT berkerjasama mengadakan Pertandingan Waja Diri ni...(bestnya tp time tu aku dh balik sabah,negeri kelahiran ku)...Tp ndk pa..Klu ada rezeki...InsyAllah, aku pergi lah sna..hehehe..Nk gak tgk!!!..huhuhu... Yg pnting skali, aku amik Silat Cekak Ustaz Hanafi ini utk melindungi diri aku dan keluarga ku..So apa yg pnting kerjasama..hahaha.. Jom kta wat assignment yg byk berlambak2...Tp sblm tu kta tdur dlu..hehehe..Mata aku mengantuk klu time2 tgh ari ni walaupun aku bru jak pas mandi..hihihi...


P/S: xblh nk fikir lg, sbb ngantuk ter sgt2..huhuhu..

No comments: