Monday, December 12, 2011

...Merenung diri...

huhuhu...Dlm semenjak dua menjak ni aku asyik penat jak..Rasa nk tdur jak..Ndk thu knpa..Mo kata aku byk wat keja ndk jga..Ermmm...Aku pun ndk thu mo bgthu cmna...

Aku rasa mcm ada org ingat kat aku..Tp aku ndk thu siapa..Mungkin kwn aku, family aku atau ada org yg suka aku dlm diam kot..kakakaka..Gurau jak...Tp aku mmg rasa pelik jak lah...

Aku byk buat kesilapan, yang blh mengundang kemurkaan Allah tp Allah sntiasa memberi peluang dan byk nikmat yg Dia berikan... Ya Allah betapa kejamnya aku...Xpndi nk bersyukur atas nikmat yg kau berikan... Aku leka dengan nikmat dunia..Bantulah aku ya Allah...


Hati, kau adalah tuan kpd badan ini...Tetapi kau perlu ingat, kau punya tuhan iaitu Allah..Maka tinggalkan perkara yang menjauhkan diri kau dr Allah... Wahai hati, tolong lah kau fahami kehendak diriku, jangan kerna kau ingin sesuatu maka kau melawan apa yang akal arah kan kepada kau..

huhuhu..Aku ni bermonolog dlm blog jak kan..Sbnrnya ini lah cara aku..Mungkin pelik sikit kan..Tp itu adalah aku..Errmmm...Aku mencintai siapa?????...Aku ndk thu sbb dlm diri ini...Tiada lagi cinta utk insan bernama lelaki....Mungkin hati ingin dicintai tp akalku tidak memberi hati ku peluang utk mencintai lagi...Wahai hati jgn bersedih...InsyAllah, Allah beri yang terbaik tepat pada masanya ya sayang...

Jejaka idaman tidaklah perlu sempurna tp yang pasti dia boleh menyempurnakan diriku agar selalu mengingat Allah...

P/S: Mencintai Allah adalah penyelamat kepada diri daripada binasa...(^__^)

No comments: