Tuesday, February 8, 2011

Fikirkan tentang Allah, hati akan menjadi tenang


Aku x thu apa mslh hati aku lagi ini.... Aku rasa mcm ada seseorang rindu kan aku...Tp aku x thu siapa...Apa yg berlaku dlm hidup aku menjadikan aku kini lebih dewasa dalam membuat sesuatu keputusan...

Aku x pernah ingin mengingati kisah2 lama kerna menyakitkan hati dan akan membuatkan aku naik darah... Aku ni dah x suka marah2...huhuhuhu...Sabar je lah...Sbb klu kta marah ni, kadang2 scr x sengaja kta melukakan hati org...Jd lebih baik kta berdiam shja...Kerna hati ni adalah bahagian yg pling sensitif...

Aku x mahu perkara lama berulang kembali...Skang aku dah mls nak cara psl orang yg pernah menyakiti hati aku..Mungkin dy skrang berbahagia dengan kekasihnya...Dah3x lah tu...

Kini aku sudah ada pengganti d hati tp aku cuba jauhkan drpd memikirkannya kerna aku x nak, kehadirannya menjadi kerosakan dlm diri ini...Aku takut utk menzalimi diri ini utk kali keduanya..

Aku harap kebaikannya tetap dan berubah sedikit demi sedikit demi Allah...Astaghfirullah, aku kadang2 pndi konfius sndiri...Pelikkan...Entah apa yg nak d fikir...Dlm kepala ni, berpusing2 mslh, walaupun bkn mslh aku...Aku tetap fikir...huhuhuhu

Aku kian dewasa,semakin ari aku cuba berubah demi tuhanku iaitu Allah S.W.T...Tuhanku yg satu2nya tiada kedua...Pencipta ku yg byk memberi nikmat, sehingga kadang2 aku x sedari...Tp jarang aku memikir dan mensyukurinya...Dan aku x nak jd manusia yg d jadikan bahan bakar d akhirat...



Ya Allah, lindungi lah aku dr sesuatu yg boleh menzalimi diriku dan agamaku... Engaku Maha mengetahui apa yang terbaik buatku....Aku ini lemah tnpaMu...Laa Ilaaha Illallah..

P/S: Andai kesakitan yg kau datangkan untuk menguji keimanan ku, aku sanggup dan berilah aku kekuatan utk menghadapinya...Kerna aku dtg drMu dan akhirnya aku akan kembali pdMu jua...Indahnya sesuatu perkara bila kau redhai... Laa Ilaaha Illallah...=)

No comments: