Monday, December 27, 2010

Inilah suratan ku

Setiap org melalui kisah silam yg sedih, gembira, pahit, manis...Begitu jga dgn aku...Tp smua dgn jln cerita yg berbeza... Kadang2 kering air mata utk menangis...

Dr kecik lg aku sudah merasai apa itu kepahitan dlm kehidupan...Tp aku sembunyikan...Hnya Allah shja yg thu, apa yg kmi lalui...Tiada siapa yg thu... Tp aku kna kuat utk umi aku...

Org tgk aku heppy jak kan... Sbnrnya byk yg aku simpan...Yg org x kan pena thu... Sedih d hati ini...Hnya Allah yg thu...

Tp dgn bentuk kehidupan yg mcm ni...Aku menjadi seorang yg tabah... Mengenalkan aku erti kehidupan... Kadang2 aku merasai dunia ni sgt kejam...Tp aku muhasabah diri trhdp apa yg berlaku pd diriku...

Klu kcik2 dlu...Aku slalu sakit kpala smpi thp x blh bangun....Gastrik yg melampau smpi x blh bangun jga... Aku dan adik...Aku lah yg pling byk penyakit...Kerap ke hospital...

Dr kcik2 lg aku merasai kebencian...Aku merasai byk rasa....Tp aku cuba senyum...Aku jaga hati smua org... Aku layan sma rata... Aku tlg dgn ikhlas...

Mcm cth org yg slalu wat aku nangis, slalu buruk kan aku...Smpi aku x thn...Itu psl aku slalu sakit..Walaupun time kcik2..Byk jga aku fikir...

Tapi bla aku ikhlas nak tlg...Senyum jak bla kna marah...X berdendam... Smua org yg prnah wat mcm2 kat aku..Kini berubah menjadi sgt baik... Bg aku..Setiap manusia yg melakukan kesilapan, ada hak utk berubah...

Itu lah yg aku pegang...Bla aku semakin membesar..Umur semakin meningkat... Kehidupan yg aku lalui...Lebih mencabar... Kadang2 aku takut kiranya aku berputus asa...

Mungkin dlu aku sgt2 happy go lucky...Skang berkurangan sedikit...hehehe..Tp aku cuba utk gembira... Aku perlu gembira...Spya umi aku gembira...

Result aku menurun...Dan mmg menyedihkan...Tp apa blh buat...Sem 4 ni aku perlu tingkatkan lg...

Sedih, bkn kepalang...Tp apa blh buat.... Mungkin jln kehidupan aku mcm ni... Kesabaran menemaniku...

Kadang-kadang aku sedih jga...Tp kadang2 aku selfish...Tp kadang aku lebihkan org lain...

Aku harapan pd ibuku...Aku x patut hampakan... Aku perlu gembirakan ibu aku...Dialah seorang yg pling aku syg...Yg aku sanggup wat apa sja...Ada jga org kedua...Iaitu org yg penah aku syg...Tp kini dy tiada d samping aku...Kerna dy sdh memiliki yg lain...

Jgn sedih2...Gembirakan diri...Say eeeeeeee.....hahahahaha...Happpy....Jgn nangis2...Ini kan aku....

Wish happy for me... I hope I will find someone better than him...Good looking...Happy like me...Sweet...Caring...He smile so good...hehehehe...( english yg broken )...

P/S: Biarlah...Mungkin aku d takdirkan hidup sprti ini...Atau ini jln yg aku buat sndiri...Aku pasti smua ada hikmahnya...I miss him so much...He's better than other man...Because for me his very great... I will love him until I stop breathing...But It will be a dream...He marry smone...I will marry smne.. We never be apart.. Seperate until end...

Smileeeeee...=)

No comments: