Thursday, December 2, 2010

Dunia yg melalaikan

Dunia...Aku terperangkap dlm muslihat dunia...Yg blh membuatkan ak terlupa pd pencipta...Begitu juga cinta...Bila aku mencintai seseorang...Aku menjadi lalai pd ibadat ku...Ya Allah,bantulah aku...

Aku ada terbaca dan terdengar satu hadis... "Apabila kmu melakukan sesuatu utk mendapatkan keredhaan Allah...Pasti Allah menjaga kamu...Tp sekiranya kamu lakkan utk mendptkan keredhaan manusia...Allah akan tgglkan kmu dgn org tersebut"....

Aku x nak!!!!....Aku x nak Allah tgglkan aku seorang... Aku selalu lalai...Lpa pd Allah bla aku sedang berseronok dgn rakan2 ku...Aku slalu lalai, apabila bergembira sgn keluargaku...Apakah iman aku ini lemah...Aku mahu jd hamba Allah yg beriman dan bertakwa...Berjaya dunia dan abkhirat...

Ya Allah...Berilah aku kesempatan menebus dosa ku selama aku hidup...Jgn kau biarkan aku lalai dgn muslihat dunia...Sehingga aku lalai dlm apa2 keadaan...

CintaMU yg ku harapkan...KeredhaanMu yg ku harapkan... Tabahkanlah hatiku...Sabarkanlah aku...

Engkau mengetahui apa yg terbaik...Kerna engkau lah pencipta ku...Kau Tuhanku...Tmpt yg ku puja, yg ku sembah...Tmpt mengadu dan tmpt pengharapan bg ku...


Ya Allah, ampunkanlah dosaku... :(

p/s: Jgn cintakan dunia kelak merana d akhirat...(buat diriku yg slalu lemah berdepan cabaran dunia)....

No comments: