Tuesday, March 30, 2010

keadaan ku waktu presentation.....

Td aku ada presentation hubungan etnik...Gla, aku pnya nervous menyebabkan aku rasa mcm nak mkn mic jak.... Dah lah, 4 kelas bergabung dlm satu kuliah.. Aku gementar smpi x bole nak sebut ayat tu sebutir by sebutir... Aku rasa aku mcm memalukan diri kat depan org ramai...Aku kadang2 geram kat diri ni..Kenapa x dpt control nervous tu..Bknnya org nak mkn aku pun klu aku bentang kat depan..
So kna cuba kawal diri bla berada d dpn audience... Berikan commitment sepenuhnya agar audience x pandang rendah kat kta... Aku rasa mcm nak ketuk2 jak kepala aku ni..Ndak tahu apa yg d malukan.. Berserah jak pada ALLAH..Kta buat benda yg perlu dan jangan pandang negative pd benda tu...Smua org ada kelebihan dan kekurangan masing2...
Aku klu bentang kat depan..Dorang cakap macam nak nangis je... Yaka..x tau lah plak..Tp mo wat cam na..Aku ni ndak pandai kawal emosi.... Marah, sedih, nervous, cinta...Semua lah.. Aku rasa, aku perlu d tazkirah kan..Spya aku penuh kekuatan...
"Ya ALLAH...Give me the strength to willing the presentation although i know i'm not clever at all... I want to success in my study...It's for my mum...The person i really care and love... Also my bro"...
Sometimes i don't know why people like to avoid me and did't like what i'm do... I never try to do something bad... I trying to be nice, be a good person, be a friendly...But all of you think negatively about me... Are the causes is I'm from sabah..Or you people don't like to be friendly with the other culture or race... But i don't care cause the impotant thing is... I need to think about my mum..n i came to the terengganu bcoz "lillaitaala"...
Tomorrow i will present OB... Huh...I need to be steady n cool... Don't be nervous..Ok..You can do it... Hope you will fine...hehehe

2 comments:

Athirah Ibrahim said...

ala, relaks lahh. buat bodoh sudeyhh. haha.

Manusia yg penuh kekhilafan... said...

huhuhu...Aku try r ni...Mlm ni presentation lg...Relaks, tarik s nafas...Yahoooooo!!!....Gambathe!!!..