Thursday, April 14, 2011

Lebih tabah dari dulu

Arini ari khamis...Skang aku lebih tabah dan lebih sabar menghadapi masalah....Ini semua d sbbkan mslh2 yg pernah aku lalui....Sesuatu mslh menjadikan seseorang lebih matang dlm membuat kptsn...

Skang kta perlu muhasabah diri..X cepat melenting tentang hal2 kecil...X cepat melatah...Kta cuba berfikir secara rasional...Dan berfikir scr positif....Apa yg terjadi pasti ada hikmahnya...Jgn pernah sedih3x...Hidup msti happy3x...

Kadang2 kta x sedar...Apa yg kta lalui itu juga slh satu penebus dosa lalu kta...Mungkin aku pernah wat silap yg aku x sedar...Dan Allah ingin ampunkan dgn cara sesuatu yg kta rasa sgt2 sakit...Padahal itu yg terbaik buat diri kta....

Apa2 pun...Jgn pernah putus asa dgn rahmat Allah...Rahmat Allah yg terbaik dan redha Allah yg patut kta cari...Bknnya harta dunia yg buat kta mudah leka...Ya Allah aku pohon kpdmu..Berilah aku kesempatan..Berilah aku peluang...Berilah aku petunjuk..Dan jgnlah engkau pesongkan hati2 kami setelah Engkau memberi hidayah...

Wahai kawan2...Hidup sesuatu perkara yg perlu utk kta beribadat kpd Allah...KJgn sedih hnya kerna seorang hamba Allah yg bernama lelaki...Setiap yg Allah jdkan ada pasangannya...Walaupun bkn d dunia..Allah telah sediakan d syurga kelak...

Mungkin kadang2 aku berfikir..Aku inginkan keturunan..Aku ingin merasai menjadi seorang isteri, ibu kpd anak2 suami aku...Tp aku mampu berserah shja pd Allah...

Dunia2...Jgn di kejar dunia itu....Kerna dunia itu hnya tmpt persinggahan...

p/s: salam kasih dari sy...Aku yg menyayangi dirimu...Aku harap kau x pernah lupakan aku walaupun kta x pernah berhubung lg... Allah mengetahui isi hati aku... (^____^)V

No comments: