Thursday, April 1, 2010

Bila aku mula rindu.....

Rindu tiba-tiba hadir pada diriku.... Hadirnya memberi seribu satu pertanyaan...Apakah tujuannya hadir dlm fikiran dan hati ku...Apakah ia mempunyai muslihat tersendiri....Sekiranya ada muslihat, janganlah hampiri aku selagi muslihat itu muslihat yang penuh pengertian.... Kenapa perlukan pengertian...Sbb hidup ini memerlukan pengertian untuk memahami apa itu hidup sebenarnya...Hidup itu indah bila kita mengerti peranannya...
Rindu ku padanya, pada dasar apa....Dasar rupa, dasar kebaikannya, dasar kematangannya....DASAR APA????.....Aku sendiri tidak dapat memberi jawapan...Sebab aku masih dalam proses mengenali diri ku ini...Aku belum kenal penuh siapa aku... AKU???....Mungkin aku perlu menghadapi banyak cabaran dan dugaan untuk lebih memahami siapakah aku... Aku rindu....Kenapa perlu rindu???...Kerana manusia memang sifat semulajadinya merindui dan d rindui...Rindu pd yang Maha Esa adalah yang no satu....Rindu yang terpahat d hati..Membuat setiap hari jantung dan hati ku mencari wahai rindu ku....Pohon pd ALLAH, berilah aku petunjuk....Rindu + cinta + sayang + benci + geram + marah + sedih = kehidupan...=))))....Like i said, u should do, b4 u should do...

No comments: