Monday, April 5, 2010

Makan hati jak....

Huhu..Sedih lah klu bermusafir ni...Byk mkn hati...Rasanya boleh darah tinggi..Tp nak buat mcm mana kan, kna lah bg mkn panadol spya dpt bertaha hingga ke sem 8... Tp aku ndak tahu lah klu mkn hati smpi sem yg mendatang.... Mbe ble dpt cancer kot...Time dah d sah kan cancer tu..Tgk lah apa yg terjadi, abis smua bdak satu kelas kna bom...
Aku diam2 jak..Teda bg sakit hati org tp boleh2 ada yg ndak puas hati...Aku ni jahat sgt ka...Lain lah klu dorang rapat ngan aku..Boleh lah anggap aku jahat ka, baik ka...Aku ndak jua terlampau kesah bila dorang bilang aku jahat bila dorang dah kenal aku siapa... Yg aku kesah tu bila dorang langsung x kenal dan mendalami diri aku... Senang2 nak buat persepsi...
Sabar jak lah bila d tmpt org ni kan...Lebih2 plak nnti d bilang tggl atas pokok...huhu...Tau x..Selama aku duk sabah...Ndak pena aku pertikaikan org smnjung kat ngri aku tu...Dan aku langsung x rasa, dy org luar... Tp bila duk kat area sini...Aku dpt rasa jurang dan rasa diri sbgi org luar mmg nmpk dr segi batin...Walaupun dorang tda ckp byk sal org luar tp cara dan layanan tu..Membuatkan aku rasa aku ni bkn org2 mereka..
Tggl kat sabah, aku boleh rasa 1 Malaysia...Tp tggl kat sini, aku rasa....Hye, where the motto of 1 Malaysia...Feel very weird... Mmg terasa hati tp aku simpan jak... Mereka buat persepsi sblm mengetahui keadaan sbnr...
Kat sabah, teda istilah ko kaum apa, ko bangsa apa, ko agama apa....Berkawan lah dgn sape2 pun..Tp yg penting ko ikut hukum islam lah jgn ko main belasah gaul smuanya plak...Tp mbe aku ni x prasana kot, aku ni jahat sangat...
Selama ni, sepa yg berkawan ngan aku...Aku cuba sedaya upaya jd yg terbaik...Tp bila duk sini, aku ndk tau kemana hilang sedaya upaya aku... Aku skang ni kna byk bersabar...Walaupun tahap kesabaran manusia ada tahapnya...Tp aku cuba bertahan hingga ke akhir sem... Mungkin ni lah hidup bermusafir d negeri org...Perlu fahami mereka dan cuba mengikut rentak mereka...Biarlah mereka nak kata apa...Yg penting, aku ada kwn2 kat sabah yg sedia memberi aku sokongan...
Just luahan jak bkn utk menyakitkan hati sesiapa pun...Klu luahkan rasa hati kat my mom...Nnti dy risau plak..Klu kat blog ni..Teda yg risau... Selamat menjamu selera lah...

Adios....lalalalala~~~~

No comments: