Wednesday, May 23, 2012

Sakit melanda diri dan muhasabah diri

Assalamualaikum... Hari ni aku sakit..Demam plus sakit kepala..Sehari aku x g kelas...Tp skrang dh okay skit sbb kwn aku bwakan ubat dan bubur...Thanks to my fren nurul aaqilah.. Sehari asyik baring jk d katil...Tp dlm2 sakit tu, teringat assignment BRM so aku siapkan smbil baring kat katil....Walaupun sakit demam dan kepala tp tangan boleh lg bergerak...Kan3x...(^____^)v
Rasulullah pernah mengatakan,“Aku mengagumi seorang mukmin karena selalu ada kebaikan dalam setiap urusannya. Jika ia mendapatkan kesenangan, ia bersyukur (kepada Allah) sehingga di dalamnya ada kebaikan. Jika ditimpa musibah, ia berserah diri (dan menjalankannya dengan sabar) bahwa di dalamnya ada kebaikan pula.” (HR Muslim) Aku anggap sakit yg Allah timpakan adalah utk menghapus dosa2 kecil...Aku kan insan yg byk dosa...Aku bkn baik sgt...Jahat..huhuhu...Tp aku x sanggup msk neraka, aku mo msk syurga..Jd aku x pernah putus asa dgn rahmat Allah... Aku mmg byk wt dosa..Setiap ari aku cuba muhasabah diri, setiap ari aku berfikir...Setiap ari aku marah pd diri..Smoga Allah beri aku kekuatan untuk melawan hawa nafsu dan bisikan syaitan..
P/S:Aku selalu leka dan lalai tp Allah sentiasa bersamaku..Betapa bodohnya diriku..Ya Allah ampunkan lah dosa ku dan dosa kedua ibu bapaku...Jadikanlah aku hambaMu yg thu utk bersyukur dan jgn jadikan aku hambaMu yg kufur nikmat...Nauzubillah... Trima kasih ya Allah kerna kau xpernah tinggalkan aku walaupun sedetik..

No comments: