Friday, August 5, 2011

katakan pd Hati

kadang2 hadir rasa dalam hati...Sakit hati dengan pendatang asing... Yg berhijrah d sabah...Dorang buat mcm negara sndiri...Tp aku slalu katakan pd hati, "wahai hati dunia ini ciptaan Allah..Smua hambanya ada hak utk mencari rezeki dmna2 shja...Kau tdk ada hak utk marah atau sakit hati"...Maka aku cuba kembalikan hati ini menjadi normal mcm dulu2...

Ya Allah, jgn jdkan hati ku keras seperti batu...Aku juga manusia sma seperti mrk dan knpa erlu aku dengki dengan rezeki yg tlh kau sediakan...Apa aku hnya seorang hidup d dunia ini... Wahai hati, sudah2 lah tu...Sentiasa lah mengingati Allah... Astaghfirullah...

Bersabar lah...Jgn pentingkan diri sndiri...Kadang2 aku berifkir, dan cuba mencari hati yg tlh hilang.... Dmana tlh pergi...

Kini aku kurang percayakan lelaki...Mungkin bkn smua lelaki sma...Tp apa yg aku inginkan kdg2 lain dr yg lain...Dan aku perlu thu bhwasanya Allah lebih mengetahui apa yg aku inginkan sbnrnya...huhuhu...

Jgn jd manusia yg tiada adab...Ingatkan diri..Bhwa kmu adalah hamba Allah semata2 dan tidak lebih dr itu...

No comments: